Zoznámte sa s históriou svetového realitného lídra – RE/MAX

20.12.2019

Vedeli ste, že značka RE/MAX je chronicky známa po celom svete? A že len u nás ju pozná 8 z 10 ľudí?

Na túto skutočnosť sme mimoriadne pyšní, rovnako ako aj na našu históriu v rámci celého sveta. Nech sa páči, zoznámte sa s ňou:

Príbeh RE/MAX vznikal doslova ako prepis veľkého sna na papier. Dave Liniger mal kontroverznú myšlienku vybudovať spoločnosť, v ktorej by si makléri mohli nechať svoje provízie za predaj a v ktorej by mohli slobodne podnikať. Liniger mal pri sebe skupinu skúsených a produktívnych realitných maklérov, ktorých motivoval k tomu, aby svoju prácu robili na plný úväzok, nielen popri nejakej inej aktivite. Rozhodol sa, že týmto modelom zabezpečí, aby makléri kolektívne prispievali na administratívne a marketingové výdavky a aby im na oplátku poskytol zázemie a pomoc pri ich práci. Dave Liniger sa týmto modelom stal revolucionárom, ktorý od základu zmenil realitný trh v USA, ale aj vo svete.

Dave Liniger založil spoločnosť RE/MAX v coloradskom meste Denver v januári 1973. V tom čase sa stretával s množstvom kritikov, ktorým sa nepodarilo zlomiť túto jedinečnú myšlienku. Postupne začali zakladať siete ďalších kancelárií, v ktorých bol spoločným menovateľom tvrdá práca, viera a odhodlanie. Už o dva roky neskôr sa začali diať veľké veci. Realitná sieť RE/MAX prekročila hranice Colorada, a to v momente keď Dennis Curtin kúpil franšízu v Kansas City. V roku 1977 vznikla medzinárodná a prvá kanadská pobočka v Calgary. O rok neskôr uskutočnil RE/MAX svoj prvý let balónom na akcii Albuquerque Balloon Fiesta. Vďaka tejto propagácii s veľkým úspechom, ktorú navrhol regionálny riaditeľ v Novom Mexiku sa v roku 1979 stal balón oficiálnym logom siete, a tým sa zrodila globálna značka RE/MAX.

V priebehu osemdesiatych a deväťdesiatych rokov počet maklérov RE/MAX vzrastal doslova každý mesiac, tak ako od roku 1973. Počet realiťákov narazil na životne dôležité míľniky:

- 5 000 v roku 1984

- 10 000 v roku 1986

- 25 000 v roku 1989

- A 50 000 v roku 1998.

Podiel na trhu vzrástol takisto a RE/MAX sa stal na mnohých významných trhoch v Severnej Amerike jednotkou. V Kanade sa RE/MAX stal lídrom už v roku 1987, čo je pozícia, ktorú odvtedy zastáva. V roku 1997 uzavrela spoločnosť RE/MAX iba v USA viac ako milión transakčných operácií, čím sa stala prvou realitnou značkou, ktorá kedy dosiahla túto úroveň ročných obratov. Tento úspech potvrdil slogan, že "nikto na svete nepredáva viac nehnuteľností ako RE/MAX".

Rast a úspech nezostal iba v Severnej Amerike. Medzinárodná expanzia vypukla v 90. rokoch 20. storočia spustením siete RE/MAX Europe a regionálnych štruktúr v Španielsku, Taliansku, Nemecku a Izraeli v roku 1995. RE/MAX debutoval aj v Južnej Afrike, a tým uskutočnil prvý krok k vstupu realitnej siete na tento kontinent. Nasledovali veľmi úspešné regióny v Karibiku, Austrálii a v Ázii. V roku 1994 satelitná sieť RE/MAX, ako prvý a jediný vzdelávací systém v oblasti realít vytvoril platformu RSN (Remax Satellite Network), s ktorým veľmi hlasne vystúpila na Národnom združení realitných kancelárií v Anaheime v Kalifornii. Týmto krokom výrazne zvýšila podiely v oblasti vzdelávania a ponúkla maklérom RE/MAX širokú škálu odborných kurzov a bezkonkurenčný prístup k najlepším školiteľom v odbore. RE/MAX sa zapájal aj do významných aktivít, ako napríklad sponzorovanie detských domovov, spustenie webstránky remax.com, prvej národnej televíznej reklamnej kampane v USA a ďalších spoločensky prospešných činností.

Ďalší pokrok sa dosiahol začiatkom roku 2000. Sieť RE/MAX spustila divíziu luxusných nehnuteľností a z RSN vytvorila RE/MAX University. Tempo medzinárodného rastu sa zrýchlilo, najmä v Južnej Amerike. Americký kolaps súvisiaci s bývaním v USA a globálna hospodárska kríza, ktorá sa začala v roku 2007, bohužiaľ priviedli realitný priemysel do svojho najnáročnejšieho obdobia. Nečudo, že Dave Liniger a ďalší lídri RE/MAX hľadali agresívne riešenia na udržanie svetového líderstva. Liniger a jeho spolupracovníci neúnavne pracovali na obhajobe zjednodušeného procesu predaja nakrátko, ktorý by odstránil frustrujúce prekážky, hlavne pre menej majetné rodiny a rôzne negatívne dopady, súvisiace s predajom a kúpou nehnuteľností. Pracovali s hlavnými poskytovateľmi pôžičiek, stretli sa s najvyššími vládnymi úradníkmi a pomáhali školiť špeciálnych agentov. Výsledok bol taký, že RE/MAX vytvoril najväčšiu predajnú silu vzdelaných a informovaných realitných maklérov v tomto odvetví, ktorí sú schopní pomáhať rodinám v ťažkej bytovej situácii.

Dnes má sieť RE/MAX viac ako 120 000 agentov vo viac ako 100 krajinách sveta. RE/MAX posúva hranice svojho pôsobenia, čoho dôkazom je aj RE/MAX Čína, ktorá patrí medzi najnovšie regióny pôsobenia. Webové stránky na vyhľadávanie nehnuteľností global.remax.com pomohli ešte viac prepojiť túto sieť a ponúknuť kupujúcim ideálne miesto na vyhľadávanie nehnuteľností v desiatkach krajín v ich vlastnom jazyku a mene. RE/MAX sa z mnohých dôvodov považuje za prvú sieť realitných kancelárií. Svedčia o tom fakty, ako napríklad uskutočnené transakcie, priemerná merateľná produktivita realitných maklérov, povedomie o značke, vzdelávanie, skúsenosti alebo široký sortiment ponúkaných služieb. RE/MAX dosahuje najvyššiu pozíciu vo veľmi konkurenčnom prostredí a vďaka inovatívnym technológiám, ako je napríklad redizajnovaný remax.com, mobilný balík RE/MAX, nová platforma MyRU eLearning, nový komerčný web RE/MAX Commercial a iné aktivity, naďalej láme bariéry a predstihuje súčasné trendy.

Ak vás očaril tento príbeh a chcete s nami predať, kúpiť či prenajať nehnuteľnosť, alebo máte záujem byť členom tejto veľkej rodiny, ozvite sa nám!